Kıdem Tazminatı Hesaplama

Kıdem tazminatı hesaplanırken işçinin maaşı ile beraber işçiye yapılan yol parası, yemek parası, düzenli olarak ödenen ikramiyeler gibi ödemelerde brüt tutarlarıyla hesaba katılmaktadır. Kıdem tazminatından sadece damga vergisi kesintisi yapılabilir ve başka bir kesinti yapılması mümkün değildir.

İhbar tazminatı hesaplamak için herhangi bir arama motoruna girip ihbar tazminatı hesapla yazarak web sitelerin sizlere sunduğu araçları kullanmak suretiyle kolaylıkla miktarı bulabilirsiniz.

makaleyi oku!

Kıdem Tazminatı Hesaplama Formülü

Kıdem Tazminatı Hesaplama , 4857 sayılı İş Kanunu ile koşulları ifade edilen kıdem tazminatı, çalışan bireyler için bir güvence imkanı sunmaktadır. Ancak kıdem tazminatına hak kazanmak için belirli şartların sağlanıyor olması gereklidir. Bu şartlar sağlandıktan sonra 2021 kıdem tazminatı hesaplama işlemine geçilebilir. Kıdem tazminatı hesaplanırken belirli parametreler hesaba katılarak sonuç bulunur. Ancak bunun için daha kolay hesaplama araçları bulunmaktadır. Hatta dolar üzerinden kıdem tazminatı hesaplama noktasında yardımcı olan programlar dahi bulunmaktadır.

• Kıdem tazminatı hesaplanırken öncelikle çalışanın, çalıştığı toplam süre saptanır.
  • Çalışanın toplam kaç sene çalıştığı ile son brüt ücreti çarpılır. Bu brüt ücret içinde yol, yemek ve başkaca ödemeler de vardır).
  • Tam yıl sürenin haricinde kalmış sürenin gün sayısı bulunur ve bu toplam gün sayısı ile günlük brüt ücret çarpılır.
  • Elde edilen neticeden %0,759 oranlık bir damga vergisi kesilir. Ardından geriye kalan miktar, kıdem tazminatı tutarını ifade eder ve çalışana bu miktar ödenmektedir.

2021 kıdem tazminatı hesaplama için bu süreç takip edilerek hesap yapılabilir.

• Kıdem tazminatı zamanaşımı süresi beş yıllık bir süredir. Bu beş yıllık sürenin başlangıç tarihi, iş akdinin feshedildiği tarih olarak kabul edilir. Bu durum 4857 sayılı İş Kanunu ek m. İle düzenlenmiştir. Çalışan beş yıllık zamanaşımı süresi içerisinde eğer kıdem tazminatı isteğini dava yolu ile irade etmezse daha sonra söz konusu çalışmasının karşılığında kıdem tazminatı davası açma hakkı olmayacaktır.

Kıdem Tazminatı Hesaplama (Excell) -> http://cozumavukatlik.org/wp-content/uploads/2021/07/kidem-ihbar-tazminati-hesaplama-2021-excel.xls

Kıdem Tazminatı Nasıl Hesaplanır?

Kıdem Tazminatı hesaplaması genelde iş verenler tarafından yapılarak işten ayrılan işçiye belli evraklar imzalatılarak süreç tamamlanır. Ancak kıdem tazminatınızı kendiniz de hesaplayabilirsiniz. Bir yıllık kıdem tazminatınız aylık bürüt maaşınıza denk gelir. Bir örnek üzerinden hesaplayalım, Ahmet 9 yıl 6 aydır bir işyerinde çalışıyor. Ve bürüt maaşı 1000 lira olduğunu varsayalım. 9×1000 = 9.000 6 ayda yarım bürüt maaşınızı denk geliyor. Toplamda 9 bin 500 lira kıdem tazminatı almanız gerekiyor.

Kıdem Tazminatı Hesaplaması Nasıl Yapılır?

Kıdem tazminatı hesaplaması oldukça kolaydır. Ancak kişilerin bu hesaplamayı uzman kişiler aracılığı ile yapmalarında fayda bulunmaktadır. Kıdem tazminatı her tam yıl için 30 günlük son brüt ücret ile hesaplanmaktadır.  Tam yılın dışında kalan süre ise 30 güne oranlama yapılarak bulunur. Burada dikkat edilmesi gereken konu kıdem tazminatı tavan tutarıdır. Örneğin 2020 yılının ikinci yarısı için bu rakam 7,117,17 Türk Lirası olarak hesaplanmıştır. Bu rakam alınabilecek en yüksek brüt ücret olarak hesaplanmıştır.

Kıdem tazminatı şu şekilde hesaplanır.

• Çalışılan toplam süre belirlenir.
  • Çalışanın çalıştığı yıl ile aldığı son brüt ücret çarpılır.
  • Son brüt ücretin içerisine yol, yemek ve diğer yan haklar da ilave edilir.
  • Tam yılın dışında kalan toplam gün sayısı belirlenir
  • Tam yılın dışında kalan süre ile günlük brüt ücret çarpılır.
  • Çıkan tutardan yüzde 0,759 oranında damga vergisi kesilir.
  • Geri kalan tutar tazminat olarak belirlenir ve işçiye ödenir.

Kıdem Tazminatı Hesaplama Yargıtay Kararı —>  http://cozumavukatlik.org/wp-content/uploads/2021/07/Kidem-Tazminati-Hesaplama-Yargitay-Karari.pdf

Kıdem Tazminatı Hesaplama Nedir?

Genel olarak bir işçi aynı iş yerinde çalıştığı tam yıl için 1 aylık brüt maaşı kadar kıdem tazminatına hak kazanır. Tam yıllardan geriye kalan aylar için bir yıla oranlanarak o aylara kazanılan kıdem tazminatı oranı belirlenip hesaba eklenmektedir. Yani çalışanın aylık brüt ücreti 12 aya bölünmekte ve çıkan rakam ile kıdemde yer alan ay sayısı çarpılarak kıdem tazminatı hesabına katılmaktadır.

Brütten Nete Maaş Hesaplama 2021

İş hayatında sıklıkla merak edilen hususların başında gelen brütten nete ya da netten brüte maaş hesaplama ve bu hesabın nasıl yapılacağı araştırılmaktadır. Bunun için en pratik yol internette yer alan araçları kullanmak olacaktır. Zira netten brüt hesaplama şeklinde yapılan arama sonunda karşınıza çıkan herhangi bir sitenin hesaplama aracını kullanabilirsiniz ve hemen sonucu görebilirsiniz.

İhbar Tazminatı Hesaplama

İhbar tazminatı hesaplama ise merak edilen diğer konulardan biridir. Hesaplama ise şu şekilde yapılmaktadır.

Bir hafta 7 gün olarak hesaplanmaktadır. Toplam ihbar süresi belirlenir ve kıdem tazminatına esas tutulan bir günlük ücret ile hesaplanır. Bu şekilde hesaplanmış olur.

İhbar Tazminatı Hesaplama Formülü

Çalışanların, kıdem tazminatı ile birlikte merak ettikleri bir diğer tazminatı, ihbar tazminatıdır. İhbar tazminatı hesaplama 2021 yılında birçok kişi tarafından araştırılmakta olup yazımız sayesinde bu araştırmalar yanıt bulacaktır. Bu araçlarda sizden bazı bilgiler istenmekte olup bu bilgiler şu şekildedir:

• İşe başlama tarihi (gün ay yıl şeklinde)
  • İşten ayrılma tarihi (gün ay yıl şeklinde)
  • Aylık bürüt maaş (Örneğin xxxx,xx şeklinde)
  • Aylık brüt ek ücretler (yol yemek ve sair masraflar, eğer yoksa boş bıraka da bilirsiniz)
  • Yıllık brüt ikramiye
  • Kümülatif vergi matrahı

Kıdem Tazminatı Dilekçe Örneği

Kıdem tazminatı örnek dilekçe

Kötüniyet Tazminatı  Ve Kıdem Tazminatı Hesaplama İlişkisi

Kötüniyet tazminatı için harekete geçebilmeniz için önce kıdem tazminatı aşamalarını geçmiş olmanız gerekmektedir. Ve Kıdem Tazminatı Hesaplama işleminin ardından ortaya çıkan miktarı 3 ile çarptığınızda kötü niyet tazminatınızın da ne kadar olduğunu göreceksiniz. Buna benzer bir başka konu ise Ayrımcılık Tazminatıdır. Ayrımcılık tazminat davası sonucunda iş yerinde çalışan bireyin ayrımcılığa uğradığı tespit edilirse, bu mahkeme kararıyla birlikte mağdur taraf kötü niyet tazminat davası için hazırlıklarına başlayabilir.

Hemen bizimle iletişime geç!