Vergi ve İdare Hukuku

Vergi hukuku, devletin finansal faaliyetlerini hukuki açıdan takip eden kamu hukuku dallarından biridir. Ekonomik süreçlerde vergiyi doğuran olay ortaya çıktığında devletin mükellefi vergilendirmesi söz konusu olmaktadır. Hukuk sistemimize göre vergilendirme süreci; tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil aşamalarından oluşmaktadır. Vergi hukuku kapsamında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde avukatlardan destek alınması önemlidir.

İdare hukuku ise idarenin eylem ve işlemlerini kapsayan bir kamu hukuku alanıdır. İdari davalar ve idari yargılama sürecinin hukuka uygunluğu bu alanda değerlendirilen hususlardır. İdari davalara örnek olarak; iptal davası, tam yargı davası ve idari sözleşmelerden kaynaklanan davalar gösterilebilmektedir. Vergi ve idare hukukunda hak kayıpları yaşamamak için bu alanda uzmanlaşmış avukatlara ihtiyaç duyulmaktadır.

Adli Sicil Kaydı Nasıl Silinir?
Ceza Hukuku
Adli Sicil Kaydı Sildirme Nasıl Yapılır? 2024

Adli sicil kaydının silinmesi; Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Adli sicil kaydı, çeşitli şartlara ve sürelere bağlı

Yürütmenin Durdurulması
Yürütmenin Durdurulması

Yürütmenin durdurulması, idari mahkeme kararının uygulanmasının geçici olarak durdurulması anlamı gelmektedir. Yürütmenin durdurulması kararı, genellikle ilgili davanın taraflarının talebi sonucunda

İdare Hukuku Avukatı
İdare Hukuku Avukatı

İdare hukuku avukatının çalışma alanı, idari konularda danışmanlık hizmeti vermek ve müvekkillerinin haklarını korumak ile başlamaktadır. Bu avukatlar, genellikle bireylerin

Dava Dosyası Sorgulama
Genel
Dava Dosyası Sorgulama Nasıl Yapılır?

Dava dosyası sorgulama işlemi, genellikle Türkiye’de Adalet Bakanlığı’nın E-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Aşağıda adım adım dava sorgulama işlemini nasıl yapabileceğinizi

İdari Yargıda Tam Yargı Davası
Tazminat Hukuku
İdari Yargıda Tam Yargı Davası