Vergi ve İdare Hukuku

Vergi hukuku, devletin finansal faaliyetlerini hukuki açıdan takip eden kamu hukuku dallarından biridir. Ekonomik süreçlerde vergiyi doğuran olay ortaya çıktığında devletin mükellefi vergilendirmesi söz konusu olmaktadır. Hukuk sistemimize göre vergilendirme süreci; tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil aşamalarından oluşmaktadır. Vergi hukuku kapsamında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde avukatlardan destek alınması önemlidir.

İdare hukuku ise idarenin eylem ve işlemlerini kapsayan bir kamu hukuku alanıdır. İdari davalar ve idari yargılama sürecinin hukuka uygunluğu bu alanda değerlendirilen hususlardır. İdari davalara örnek olarak; iptal davası, tam yargı davası ve idari sözleşmelerden kaynaklanan davalar gösterilebilmektedir. Vergi ve idare hukukunda hak kayıpları yaşamamak için bu alanda uzmanlaşmış avukatlara ihtiyaç duyulmaktadır.

Vergi ve İdare Hukuku Davası

Vergi ve İdare Hukuku; Türkiye Cumhuriyeti tarafından belirlenen vergilerin türlerini, niteliklerini, alınacağı yöntemleri, vergi yükümlüsü kişilerin görevlerini ve haklarını içine

Tren Kazası Tazminat Davası
Tazminat Hukuku
Tren Kazası Tazminat Davası

Tren kazası tazminat davası, son yıllar ülkemizde sıkça aranan sorgular arasında yer alıyor. Bunun sebebi ise son yıllarda artan ‘’Tren

Gümrük Cezasına İtiraz
Gümrük Cezasına İtiraz

Gümrük cezasına itiraz için önce size ne sebeple ceza kesildiğini bilmelisiniz.  Cezanın mahiyetini öğrendikten sonra itirazlarınızı ona göre yapmalısınız. Gümrük

İdare Hukuku Avukatı
İdare Hukuku Avukatı

İdare hukuku avukatının çalışma alanı, idari konularda danışmanlık hizmeti vermek ve müvekkillerinin haklarını korumak ile başlamaktadır. Bu avukatlar, genellikle bireylerin

İdari Yargıda Tam Yargı Davası
Tazminat Hukuku
İdari Yargıda Tam Yargı Davası

İdari yargıda tam yargı davası, idari işlemlerden kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü amacıyla açılan ve idari yargı düzeninde yer alan bir dava

Yürütmenin Durdurulması
Yürütmenin Durdurulması

Yürütmenin durdurulması, idari mahkeme kararının uygulanmasının geçici olarak durdurulması anlamı gelmektedir. Yürütmenin durdurulması kararı, genellikle ilgili davanın taraflarının talebi sonucunda

Vergi Avukatı
Vergi Avukatı

Vergi avukatları, hukukun en zorlayıcı ve karmaşık alanlarından biri olan vergi hukuku konusunda uzmanlaşmış profesyonellerdir. Bireysel mükellefler veya işletmelerin yasal

Güvenlik Soruşturması
Güvenlik Soruşturması

Güvenlik soruşturması memurluğa girecek kişilerin yetkili kuvvetler tarafından memurluğa uygun olup olmadığını denetlediği süreçtir. Bu süre zarfında memur sıfatı taşıyacak

Adli Sicil Kaydı Nasıl Silinir?
Ceza Hukuku
Adli Sicil Kaydı Sildirme Nasıl Yapılır? 2024

Adli sicil kaydının silinmesi; Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Adli sicil kaydı, çeşitli şartlara ve sürelere bağlı

Vergi̇ Zi̇yaı Cezasi
Vergi Ziyaı Cezası

Vergi ziyaı cezası; Vergi Usul Kanunu’nda yer alan açıklamasına göre vergi yükümlülükleri bulunan kişilerin vergilendirme işlemlerini hiç yapmaması ve eksik

Dava Dosyası Sorgulama
Genel
Dava Dosyası Sorgulama Nasıl Yapılır?

Dava dosyası sorgulama işlemi, genellikle Türkiye’de Adalet Bakanlığı’nın E-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Aşağıda adım adım dava sorgulama işlemini nasıl yapabileceğinizi

Kategoriler: