Ceza Hukuku

Hukuki alanda kişilerin destek alması gereken en önemli süreçlerden biri de ceza yargılaması sürecidir. Ceza hukuku; arama, el koyma, yakalama, gözaltı, tutuklama gibi koruma tedbirleri ile adli para cezası ya da hapis cezası gibi mahkeme kararlarını ilgilendirdiği için oldukça önemlidir. Kişinin özgürlüğüne doğrudan müdahale edilen bir alan olduğundan dolayı ceza hukukunda yardım alınması gerekmektedir.

Şüpheli, sanık veya şikayetçi olarak davaya müdahil olanların ceza hukuku kapsamında profesyonel destek alması tavsiye edilir. Yargısal süreçlerde savunma hakkının bir ceza avukatı tarafından temin edilmediği durumunda hak kayıpları yaşanması oldukça muhtemeldir. Türkiye’de ceza hukukunda görev alan nitelikli ceza avukatı sayısının da giderek arttığı görülmektedir.

Haksız Rekabet Suçu
Haksız Rekabet Suçu TTK 62

Haksız rekabet suçu, Türk Ticaret Kanununda, rekabetin dürüst bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. TTK Madde 62 – 63 -5

Trafik Kazası Tazminat Kusur İlişkisi
Trafik Kazası Tazminat Kusur İlişkisi

Trafik Kazası Tazminat Kusur İlişkisi, trafik kazasından doğan ve kusur oranlarına göre talep edilen tazminatlara ilişkindir. Trafik kazası tazminat kusurları

Trafik Cezası İtiraz Yolları
Trafik Cezası İtiraz Yolları

Trafik akışında düzenin doğru şekilde ilerlemesi için belirli kurallar vardır. Kurallara uyulmaması durumunda ise vatandaşları caydırmak adına trafik cezaları devreye

Denetimli Serbestlik
Denetimli Serbestlik – 2024

Denetimli serbestlik, kişinin sosyal hayatta cezasının kanunla belirlenen yargılama süresi içinde infazına izin veren bir ceza hukuku kurumudur. Denetimli serbestlik

Taciz Edildim! Ne Yapmam Gerekiyor?
Taciz Edildim Ne Yapmam Gerekiyor

Taciz Edildim Ne Yapmam Gerekiyor. Günlük yaşamda taciz; sözlü, fiziki, cinsel veya yazılı olmak üzere birçok şekilde insanların karşısına çıkmaktadır.

Trafik Kazası Ceza Davası
Trafik Kazası Ceza Davası

Trafik kazası ceza davası, Cumhuriyet Başsavcılığınca kamu davası açılarak yargılama yapılmaktadır. Buna bağlı olarak hükümler 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu

Trafik Kazası Adli Tıp Raporu
Trafik Kazası Adli Tıp Raporu

Trafik kazası adli tıp raporu, kaza sonucunda meydana gelen yaralanma, ölüm ve kusurun değerlendirildiği, adli tıp uzmanları tarafından hazırlanan resmi

aile içi şiddet
Kadına Şiddet

Kadına şiddet eylemleri maalesef toplumumuzda da yaygın olarak görülür. Hemen hemen her gün medyadan kadınlara yönelik şiddet haberleri ya da

Kati Rapor
Tazminat Hukuku
Kati Raporu Nedir? Kati Rapor Ne Demek?

Kati rapor, adli tıp uzmanı tarafından muayene edilen mağdurun yaralanma derecesini belirten; ceza davalarında ise failin ceza oranında arttırma etkisi

Whatsapp Yazışmaları Delil Olabilir Mi?
Ceza Hukuku
Whatsapp Yazışmaları Delil Olabilir Mi?

Whatsapp Yazışmaları Delil Olabilir Mi? Whatsapp kullanan birçok kişinin aklına gelen sorulardan biri; herhangi bir problem sonrasında whatsapp yazışmaları delil

İş Kazası Ceza Davası
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
İş Kazası Ceza Davası

İş kazası ceza davası süreci şikayete tabiidir. Kaza sonucunda zarar gören tarafın şikayetçi olmaması durumunda savcılık soruşturma açmaz ve olay

Türk Ceza Hukukunda Yaş Küçüklüğü
Yaş Küçüklüğü TCK 31

Türk ceza hukukunda yaş küçüklüğü, 18 yaşın altındaki bireylerin ceza sorumluluğu ve yargılanma süreçlerinde; yaşlarına ve gelişim düzeylerine göre farklı

TCK 314 - Silahlı Örgüt Suçu
Ceza Hukuku
TCK 314  (Silahlı Örgüt Suçu)

TCK 314 silahlı örgüt suçu suç işlemek için örgüt kurmak toplum düzenini tehlikeye atsa da bir araç olan suç örgütü

Adli Sicil Kaydı Nasıl Silinir?
Adli Sicil Kaydı Sildirme Nasıl Yapılır? 2024

Adli sicil kaydının silinmesi; Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Adli sicil kaydı, çeşitli şartlara ve sürelere bağlı

Genel Af Nedir?
Ceza Hukuku
Genel Af Nedir? Nasıl Uygulanır?

Genel af, bir suçtan dolayı yapılan soruşturma, kovuşturma, hüküm ve infaz işlemlerini kapsayan idari işlemdir. Genel af, TCK’nın 65. maddesinde

Muvazaa Nedir?
Muvazaa Nedir?

Muvazaa Nedir? Pek çok insanın anlamını bilmediği muvazaa kelimesi anlam olarak ‘danışıklık’ demektir. Muvazaanın ne olduğu ve muvazaanın nasıl yapıldığı

Alkol Cezasına İtiraz Nasıl Edilir?
Alkol Cezasına İtiraz

Alkol Cezasına İtiraz , bu cezaya maruz kalıpta bundan kurtulmak isteyen kişilerin aklından geçen yöntemlerden bir tanesidir. Peki Alkol Cezasına

Trafik Kazalarında Şikayetçi Olma Süreci
Trafik Kazasında Şikayetçi Olmak

Trafik kazasında şikayetçi olmak için yaralanmalı kazalardan kazazedenin, ölümlü kazalarda vefat eden kazazedenin yakınlarının 6 aylık süresi bulunmaktadır. Şikayetçi olmak

Trafik Kazası Sonrası Uzlaşma
Trafik Kazası Sonrası Uzlaşma | Sigorta | Tazminat

Trafik kazası sonrası uzlaşma, kusurlu tarafın kendince belirlediği anlaşma şekli ile çözümlenmesini amaçladığı toplantılar şeklindedir. Mağdurun ise uzlaşmayı kabul etmemek

Trafik Kazası Polis Raporu Kaç Günde Çıkar?
Tazminat Hukuku
Trafik Kazası Polis Raporu

Trafik kazası polis raporu kaç günde çıkar, kazazedeler tarafından büyük aranma hacmine sahiptir. Raporun sonuçlanması için yasal süre 3 gün

Resmi Belgede Sahtecilik (TCK 204)