Konya Trafik Kazası Avukatı 15. Yılı

konya trafik kazasi avukati

Konya trafik kazası avukatı; kazalar sebebiyle meydana gelen uyuşmazlıkların çözümünde uzmanlaşmış avukatlardır. Trafik kazası sonrası gerek ceza davası gerek tazminat alacaklarına ilişkin zorunlu hukuki destek Konya trafik kazası avukatları tarafından sağlanmaktadır.

Konya trafik kazası avukatlarına Konya barosu sayfası üzerinden veya gelişen teknoloji sayesinde internet arama motorları üzerinden ulaşılabilmektedir. Hukuk büromuz bünyesinde yer alan Konya trafik kazası avukatı; müvekkillerine tüm süreçte gerekli desteği profesyonel şekilde sağlamaktadır.

Konya Trafik Kazası Avukatı İletişim Adresleri

Konya Trafik Kazası AvukatıAv. Cuma Ali Koç
Telefon:+90 544 129 34 68
Adres: www.cozumavukatlik.org
Mail:info@cozumavukatlik.org
Konya Kaza Avukatı

Konya Trafik Kazası Tazminat Avukatı

Konya Trafik Kazası Tazminat Avukatı, trafik kazalarında ortaya çıkan tazminatlara ilişkin çalışan avukatlardır. Kaza sonrasında tazminat çeşitleri birçok vatandaş tarafından bilinmemektedir. Müvekkilin hak kaybının önüne geçebilmesi için Konya trafik kazası avukatı veya Konya trafik kazası tazminat avukatı ile çalışması gerekmektedir.

Trafik kazalarında maddi hasar, yaralanma ve ölüm durumları oluşmaktadır. Her durum ile ilgili tazminat süreci farklılaşmaktadır. Tazminat avukatı ise kaza sonucu ne olursa olsun süreci profesyonel şekilde yürüterek hukuki süreci tamamlamalıdır.

• Ölümlü trafik kazalarında tazminat avukatı; vefat eden kişinin yakınları olan; annesi, babası, eşi ve çocuklarının sosyal ve ekonomik yaşamlarının etkilenmemesi adına sigorta şirketinden Destekten Yoksun Kalma Tazminatı, cenaze masrafları giderleri ve kusurlu araç sürüsünden manevi tazminatın karşılanması için hukuki desteği sağlar.
  • Yaralanmalı trafik kazalarında tazminat hakkı sadece kazazedenin kendisine aittir. Bu kaza türünde ise sigorta şirketi tarafından kazazedeye bedeni hasarı için maddi tazminat verilirken; hastane masrafları, tedavi giderleri ve bakıcı giderleri için ayrıca bir tazminat türü daha bulunmaktadır. Manevi tazminat ise yine ölümlü kazalarda olduğu gibi kusurlu araç sürücüsünün sorumluluğu altındadır.
  • Kaza Avukatı kazanın sonucuna en uygun şekilde hukuki süreci yürütmektedir. Yaralanmalı ve ölümlü kazalarda tazminatlar farklılaşmaktadır, tazminata kimlerin hak kazanacağı ya da kimlerin tazminata başvurabilme hakkı olduğu da farklıdır. Konya Trafik Kazası Avukatı süreçlerdeki tüm farklılıklara hakimdir. Bu nedenle mağdurların hak kayıpları yaşamasını engellemektedir.
  • Maddi hasarlı trafik kazalarında aracı hasar alan sigortalı araç sahiplerinin mağduriyetleri sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır.

Yaralanmalı Trafik Kazası

Kazada bedeni hasar oluşan kazazedenin tazminat hakkı bulunmaktadır. Ancak bu tazminatın karşılanması ölümlü ve maddi hasarlı trafik kazalarında bulunmayan iyileşme sürecinin tamamlanması ile gerçekleşmektedir.

Yaralanmalı trafik kazasının ardından kazazedenin yönetmelik ve kanunlarda bulunan 1 senelik iyileşme sürecini tamamlaması gerekmektedir. İyileşme sürecinin tamamlanmasının ardından kazazede Sağlık Bakanlığı’na bağlı sağlık kuruluşlarında uzman hekimler eşliğinde sağlık kuruluna girerek maluliyet oranı tespit edilmektedir.

Yaralanmalı trafik kazalarında tazminat hesaplaması kazazedenin maluliyet oranı, yaşı, maaşı ve kazadaki kusur oranı üzerinden yapılmaktadır. Hukuki süreci Konya Trafik Kazası Avukatı ile yürütmek hakların tam olarak ve uzun süreler sürmeden alınması adına önem arz etmektedir.

Yaralamalı bir kazada talep edilmesi gereken haklar;

• Aracın onarımı için harcanan giderler
  • Araçta ortaya çıkan değer kaybı
  • Çalışamayacakları günler nedeniyle kaybettiği gelirler
  • Sürekli ya da geçici olarak iş göremez hale geldiyse iş göremezlik tazminatı
  • Hastane ve tedavi giderleri(psikolojik destek, fizik tedavi )
Konya Ölümlü Trafik Kazası
Ölümlü Trafik Kazası

Trafik kazalarının en can sıkıcı sonucu olan ölüm; en zor kaza sonucudur. Vefat eden kazazedenin yakınları ise; manevi yandan etkilendikleri gibi maddi yönden de etkilenmektedir. Sigorta şirketleri ise maddi etkilenmenin önüne geçebilmek için yakınların ekonomik ve sosyal yaşamlarının etkilenmemesi adında Destekten Yoksun Kalma Tazminatı ödemektedir.

Ölümlü trafik kazalarında tazminat talep edebilecek kişiler;

• Çocuklar
  • Anne ve baba
  • Nişanlı
  • Kanıtlamak koşuluyla düzenli olarak bakımına muhtaç olan diğer yakınları

Bakmakla yükümlü olduğu kişilerin, daha sonrasında kimseye muhtaç olmadan yaşamını sürdürebilmesi için destekten yoksun kalma tazminatı alması gerekmektedir. Bu tazminat hakkı Borçlar Kanununun 53. maddesinde belirlenmiştir. Konya Ölümlü Trafik Kazası Avukatı ölümlü kazalarda mağdurların gerekli tüm maddi ve manevi tazminat haklarını almak için çalışmaktadır.

Destekten yoksun kalma tazminatı, bilirkişi gibi sorumlu olan ve yetkisi olan kişilerce hesaplanmaktadır. Bu tazminatın hesaplamasında; vefat eden kişinin yaşı, maaşı, kazadaki kusuru ile birlikte; vefat eden yakınlarının yaşları dikkate alınır.

Konya Otobüs Kazası Tazminat Avukatı

Sekizinci yetki belgesi bulunan tüm motorlu araçlara koltuk sigortası yapılması zorunlu kılınmıştır. Bu yetki belgesi ise genel olarak otobüs, minibüs vb. araçlarda bulunmaktadır. Koltuk sigortasının asıl amacı ise yolcu konumda bulunan kişilerin öngörülemeyen kazalardan maddi olarak korunmalarıdır. Son güncellemelere göre koltuk sigortası tarafından kazaya karışan her kişiye ayrı olarak 175.000 TL tazminat ödemesi tapılmaktadır. Otobüs kazasının ardından temin edilecek tüm tazminatlar için Konya Otobüs Kazası Tazminat Avukatı ile görüşülmelidir.

Maddi Hasarlı Trafik Kazası

Konya Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tazminat Avukatı, hasar ile sonuçlanan bir trafik kazasında gerekli zararın alınabilmesi için hukuki süreçleri yürüten avukattır. Ortaya çıkan hasarın tazmin edilmesinde önemli olan kusurlu tarafın belirlenmesidir. Kusurlu tarafın sigorta şirketi maddi hasarı ödemekle yükümlüdür. Süreci bireysel olarak yürütmek mümkün olmasına rağmen zor bir süreç olduğu için uzman bir avukattan danışmanlık almak daha doğrudur.

>İlgili İçerik: Ceza Avukatı <

Ceza Avukatı

Trafik kazası kişilerin dikkatsizlikleri, alkol kullanımı, trafik kurallarına uyulmaması, kötü hava koşulları nedeniyle olabilmektedir. Olan kazaların bazıları küçük maddi zararlar ortaya çıkarmaktadır. Ancak bazıları yaralanma ve ölümle sonuçlanmaktadır. Yaralanma ve ölüm varsa ceza davası da vardır. Konya Trafik Kazası Ceza Avukatı trafik kazası nedeniyle açılan ceza davalarında müvekkillerini savunmaktadır.

Konya Sigorta Avukatı

Sigorta Avukatı

Ne yazık ki ülkemizdeki sigorta şirketlerinin sıra poliçelerde vadettiği hakları vermeye geldiğinde süreci sekteye uğradıkları görülmektedir. Bu durumda da çoğu zaman ciddi anlamda uyuşmazlıklar oluşmaktadır. Bu uyuşmazlıkları çözmek içinde Konya Sigorta Avukatı ihtiyacı doğmaktadır.

İş Kazası Avukatı

Konya İş Kazası Avukatı, işverenin, işçinin ve Sosyal Güvenlik Kurumunun taraf olduğu bir iş hukuku uyuşmazlığında işçiyi ya da işvereni savunan kişidir. Bir kazanın iş kazası olabilmesi için gerekli şartlar vardır. Bu şartlar varsa süreç iş kazası olarak takip edilerek, tarafların maddi ve manevi haklarının alınması için hukuki süreç yürütülmelidir.

Konya trafik kazası avukatları güvenilir midir?

Konya trafik kazası avukatı; trafik kazası alanında kendisini geliştirmiş, süreci profesyonel şekilde ilerleten avukatlardır. Güvenilirlik açısından Konya trafik kazası avukatı, tazminat ve ceza davalarını müvekkili olan kişi birlikte şeffaf şekilde yönetmektedir.

Tazminat davası nasıl açılır?

Trafik kazalarında tazminat davası süreci görevli mahkemeye yazılı başvuru ile başlamaktadır. Sigorta şirketine karşı açılacak tazminat davaları Asliye Ticaret Mahkemesine; kusurlu kişiye karşı açılacak tazminat davaları için ise Asliye Hukuk Mahkemesine yazılı başvuru ile açılmaktadır.

Konya trafik kazası avukatı ne iş yapar?

Konya trafik kazası avukatı, müvekkillerinin trafik kazasından doğan tazminat alacakları ile birlikte ceza davası süreçlerini ilerletmektedir. Konya trafik kazası avukatının görevleri arasında olanlar ise;
-Kazanın incelemesini ve değerlendirmesini yapmak,
-Müvekkiline süreç hakkında bilgi vermek,
-Müvekkili adında sorumlu sigorta şirketi ile iletişime geçmek,
-Dava süreçlerini profesyonel şekilde ilerletmek,
-Hukuki dilekçe ve diğer belgeleri hazırlamak.

Trafik kazası nedir hukuk?

Trafik kazası Karayolları Trafik Kanunu’nda yer alan tanıma göre: Karayolları üzerinde en az bir aracın karıştığı, sonucunda ölüm, yaralanma veya araçların hasar gördüğü talihsiz olaylara denilmektedir.

Maddi hasarlı trafik kazasında manevi tazminat istenebilir mi?

Maddi hasarlı trafik kazalarında manevi tazminat talebi bulunmamaktadır. Manevi tazminat; yaralanmalı trafik kazalarında kazazedenin kendisi; ölümlü trafik kazalarında vefat eden kişinin yakınları tarafından istenir.

Trafik kazasında kolum kırıldı ne kadar tazminat alırım?

Kemik kırığı tazminatı, trafik kazası sonucunda yaralanan kazazede tarafından kazanılmaktadır. Trafik kazası sonucunda kolu kırılan kazazedenin tazminat miktarı ise belirli faktörlere göre değişmektedir. Maluliyet oranı, yaşı, maaşı ve kazadaki kusur oranı tazminat miktarını etkileyen faktörlerdir.