Ayak Kırılması Tazminat

Ayak kırılması tazminat davalarında önemli belirleyicilerden bir tanesi de kırılan bölgedir. Ayaklarda meydana gelen kırıklar yüksek oranda tazminat alabilirler. Detaylarını makalemizde bulabilirsiniz.

Ayak Kırılması Tazminat Nedir?

Gerçekleşen kaza sonucu birçok insan yaralanmaktadır. Kazada yaralanan bireyin yasalar ile onaylı olarak tazminat hakkı vardır. Kazazede Sağlık Bakanlığı onaylı sağlık kuruluşlarından alacağı rapora göre tazminat alabilmektedir.

Ayak Kırılması Tazminat

Kaza sonucu yaralanmalar birçok yerde gerçekleşebilmektedir. Bunlardan biri de ayakta oluşacak yaralanmalardır. Kazazede ayağın kırılmasından dolayı tazminat talep edebilmektedir. Tazminatını temin edebilmek için ayağı kırılan kazazede sağlık kuruluşlarında uzman hekimler tarafından heyete girmektedir. Bu heyette her ayak kemiği kırığı için ayrı değerlendirme yapmaktadır. Değerlendirme sonucu belirlenen maluliyet oranı üzerinden ayak kırılması tazminatını alabilmektedir.

Uzman doktorlar eşliğinde girilen heyette ayak kemik kırıkları için yapılan değerlendirmeler aşağıda tablo olarak sunulmuştur.

Ayak KırılmasıDerecesi
Talusta kırık2
Talus çok parçalı ve /veya açık kırığı3
Tarsal kemik kırıkları2
Tarsal kemiklerin açık kırıkları3
Ayak parmak kemiği kırığı1
Ayak parmak kemiği çıkığı1
Ayak parmak kemiği açık kırığı, amputasyon ya da dezartikülasyonu2

Ayak Kırılması Tazminat Şartları

Trafik kazası kaynaklı meydana gelen yaralanmalarda ayak kırılması sıkça görülmektedir. Ayak kırılması tazminat işlemleri kaza anından itibaren başlamalıdır. Muhatabımız bir sigorta şirketi ise mutlaka kaza sonrası bildirim yapılmalı ve süreç takip edilmelidir. Ayak kırıklarında tazminat tutarını sağlık kurulu, heyet ya da adli tıp raporu belirleyecektir. Kaza sonrası ayakta meydana gelen kırıklarda operasyon yani ameliyat yapılmışsa alınacak heyet oranı yükselecektir.

Trafik Kazasında Ayağım Kırıldı Ne Kadar Tazminat Alırım?

Karayolları üzerinde bir ve ya daha fazla aracın kazasına trafik kazası denilmektedir. Trafik kazası sonucu birçok kişi yaralanmaktadır. Türkiye’de yılda ortalama 3 milyon kişi yaralanmalı trafik kazası geçirmektedir.

Yaralanan kişilerin birçoğunda ayak kırılması görülmektedir. Ayağı kırılan kazazedenin karşı tarafın sigorta şirketinden tazminat talep etmeye hakkı bulunmaktadır.

Trafik kazasında ayağı kırılan kazazedenin merak ettiği soru ise; ne kadar tazminat alacağıdır. Ayak kırığı tazminatını karşılayacak olan karşı tarafın sigorta şirketi net bir miktar söylemezken hesaplama yaparken dikkat edeceği maddeler bulunmaktadır. Bu maddeler şu şekildedir:

• Kazada ayağı kırılan kazazedenin sağlık kuruluşlarından alacağı heyet raporunda belirlenen maluliyet oranı,
  • Kazazedenin yaşı,
  • Kazazedenin maaşı,
  • Kazadaki kusur oranları.

Trafik kazasında ayağım kırıldı ne kadar tazminat alırım  sorusunun cevabını daha detaylı olarak, trafik kazası tazminat hesaplama nasıl yapılır makalemizde bulabilirsiniz.

Trafik Kazası Ayak Kırılması Tazminat

Trafik kazalarında meydana gelen kırıklar hem ceza davası hem de tazminat davaları açısından oldukça önemlidir. Vücutta meydana gelen kırıklara göre suçlu tarafa hapis cezası verilmektedir. Aynı şekilde kırıkların büyüklüğü ve kaç bölgede meydana geldiği değerlendirilerek trafik kazası tazminat hesaplama yapılarak ödemesi yapılmaktadır. Trafik kazası kırık tazminatı, yaralanmalı trafik kazası tazminat davalarına konu olmaktadır.

Ayakta Hangi Kırıklar Meydana Gelir?

Kırık kelime anlamı olarak kemik bütünlüğünün bozulması anlamına gelmektedir. Kırıklar vücudun birçok kemiğinde görülmektedir. Bunlardan biri de ayakta gerçekleşen kemik kırıklarıdır. Belirtileri olarak, şişme, morluk, ağrı görülebilmektedir.

Kaza anında ayakta kırılmalara oldukça sık rastlanılmaktadır. Kaza da ayağı kırılan kişinin tazminat talep edebilmesi kanunlar ile onaylanmıştır. Kazada ayağı kırılan kazazede iyileşme sürecini tamamlamasının ardından hekimler tarafından incelemeye girmektedir. Bu inceleme de hekimler her kırık için ayrı değerlendirme vermektedir.

Ayakta hangi kırıklar meydana gelir sorusunun cevabı ise şu şekilde olup, ayak kırık çeşitleri:

• Sesamoid,
  • Matatars,
Ayak Kırığı Heyet Oranı

Kemik bütünlüğünün bozulması olan kırığın ayakta görülmesi oldukça fazla bulunmaktadır. Ayak kırığı çeşitleri sesamois, matatars ve kalkaneus kemiği kırıklarıdır.

Kazada kırılan ayak için yaralanan kazazede ilk ve gerekli müdahalelerin ardından ortalama bir senelik iyileşme sürecine girmektedir. Girilen bu süre sonucunda Sağlık Bakanlığı onaylı sağlık kuruluşlarında uzman hekimler eşliğinde heyete girilmeli ve heyet oranı diğer adıyla maluliyet(sakatlık) oranı alınmaktadır. Girilen heyette her bölümün doktoru ayrı inceleme yapmakta, her yara, kırık, iz için ayrı derecelendirme gerçekleşmektedir. Aşağıdaki tabloda ayak kemik kırık çeşitleri ve derecelendirmesi bulunmaktadır.

Ayak Kırığı ÇeşitleriDerecesi
Sesamoid kırıkları1
Metatars kırığı2
Metatars açık kırığı3
Metatars çıkığı2
Kalkaneus çok parçalı ve/veya açık kırığı4
Kalkaneus kırığı3
Ayak parmak kemiği kırığı1
Ayak parmak kemiği açık kırığı, amputasyon ya da dezartikülasyonu2
Ayak parmak kemiği çıkığı1

Metatarsal Kemik Kırığı

Ayak bölgesinde meydana gelen kırıklara metatarsal kemik kırığı adı verilmektedir. Ayak bölgesinde meydana gelen kırıklar kaza sonucu ya da baskı ile meydana gelmektedir. Ayak bileğinin bulunduğu yerden parmaklara doğru 5 ayrı kemik uzanmaktadır. Travma sonucu meydana gelen kırıklar sonrasında adli vaka formu tutulmaktadır. İş kazası ya da trafik kazalarında adli formlar önem taşımaktadır.

5. Metatarsal Kemik Kırığı

Ayak metatarsal bölgesinde bir çok kemik bulunmaktadır. Her kemiğin bulunduğu bölgede meydana gelen kırıkların farklı isimlendirmesi vardır. 5. metatarsal kemik kırığına Jones kırığı adı da verilmektedir. 5-7 hafta içerisinde iyileşmesi öngörülür. Ancak bu kırıklarda kaynamama problemi de sıkça karşılaşılan bir olumsuzluktur.

Ayak Kırıklarında Ceza Davası

Ayak kırıklarına sebep olan bir kaza Kasten Yaralama Suçuna dayanmaktadır. Kasten yaralama suçu, karşıdaki bireyin vücuduna acı vermesi ve ya sağlığını ya da akli dengesini bozmasına neden olan bir eylemdir. Bu suç türü Türk Ceza Kanunu madde 86 ve madde 87 ‘Vücut Dokunulmazlığına Karşı Suçlar’ olarak düzenlenmiştir.

Kasten yaralama sonucunda hangi kemikte, kırığın nerede olduğunun bir önemi yoktur. Kırıklar hayati fonksiyonlarına göre:

• Hafif (1)
  • Orta (2, 3)
  • Ağır (4, 5, 6) olarak derecelendirilmektedir.

Kasten yaralama suçu için suçta sorumlu kişi 1 yıldan 3 yıla kadar ceza almaktadır. Yaralamanın hafif olması durumunda ise suçtan sorumlu kişi 4 aydan 1 yıla kadar ceza almaktadır.

Bacak Kırığı Tazminat Miktarı

Bacak kırığı tazminat tutarını belirleyecek olan sağlık kuruluşlarından alınacak rapordaki maluliyet oranıdır. Yapılan ameliyat, kırılan bacağa takılacak platin vb durumlar maluliyet oranını yükseltecektir. Maluliyet oranının belirlenebilmesi için uzman doktorlar bacak kırığı olan kişiye incelemeye almaktadır. Yapılan incelemede her kırık için ayrı bir derecelendirme yapılmaktadır. Bu derecelendirmeye örnek olarak tablo verip, tamamına ulaşabileceğiniz linki en alta bırakacağız.

Bacak Kemik Kırığı Derecesi
Femur başı nondeplase kırığı 44
Subtrokanterik kırık 44
Tibia eminentia kopma kırığı 11
Patella açık parsiyel kırığı 33
Pilon-tibial açık kırık 55
Tarsal kemik kırıkları 22

Maluliyete uğrayan kişinin tazminatını belirleyecek olan maddeler maluliyet oranıyla sınırla kalmayıp kazazedenin yaşı, maaşı ve kazadaki kusur dağılımıdır.

Bacak kırığı tazminatı için net bir miktar söylenemez, saydığımız maddeler üzerinden hesaplama yapılmaktadır.

Ayak Kırığı Tazminat Hesaplama

Gerçekleşen bir olay ve ya kaza sonucunda ayak kırığı oluşması durumunda kazazede ayak kırığı tazminatı alabilmektedir. Bu tazminatı talep edebilmesi iççin kazazedenin belirli maddelere ihtiyacı bulunmaktadır. Bunlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kazazedenin kaza zamanındaki yaşı ve maaşı,
  • Kazadaki kusur oranları,
  • Maluliyet oranı.

Maluliyet oranına sahip olabilmesi için kazazedenin bir yıllık iyileşme sürecinin ardından uzman hekimler eşliğinde bir heyete girmelidir. Bu heyette her yara ve bölge hayati fonksiyonlarına göre bir puanlama almaktadır.

Tazminat Hesaplama
Haklılık Payı *
Hesaplama yaptığınızda bildirmiş olduğunuz kişisel verileriniz 6698 sayılı kanun gereğince şirketimiz bünyesinde gönderme amacınız doğrultusunda işlenecektir.
Ayak Kırığı Tazminat Yargıtay Kararları

Ayağı kırılan kişinin yasalar ve kararlar ile desteklenmiş, onanmış tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır. Yaralanan bireyin maddi ve manevi yaşamları zorlaşmaktadır. Buna hitaben maddi yardımlar Yargıtay tarafından kararların oluşturulmasına sebep olmuştur. Bu Yargıtay kararlarına bıraktığımız bu link üzerinden ulaşabilirsiniz:

İş Kazası Ayak Kırılması Tazminat

İş kazalarında meydana gelen kırıklar iş kazası tazminat davası kapsamında görülmektedir. iş kazası ayak kırılması tazminat için öncelikle meslekte kazanma gücü kaybı oranının tespit edilmesi gerekmektedir. İş kazası maluliyet oranı tespiti Sosyal Güvenlik Kurumu kontrolünde yapılmaktadır. Kaza sonrasında iyileşme süreci tamamlandıktan sonra ilgili hastaneye sevk yapılarak kazazede işçinin muayenesi neticesinde maluliyeti ortaya çıkartılır.

İş kazalarında ayak kırıklarına verilecek oranları meslek kodları da değerlendirilerek belirlenmektedir.

Ayak Özür Oranları

Kaza sonucu ayakta yaralanmalar görülmektedir. Ayağın yaralanması ve ya ampütasyonu sonucunda kazazedenin tüm yaşamı etkilenmedir. En basit olarak kazazedenin yürümesinde problem olması tüm hayatını etkilemektedir. Bu etkilenmenin sonucu olarak kalıcı bedeni hasarı bulunan kazazede uzman hekimlerce heyete sokularak maluliyet oranı verilmektedir. ayak özür oranları için linkini bırakacağımız sayfaya girerek görebilirsiniz.