Edit Content

İstanbul Avukatlık Bürosu: Çözüm Hukuk Bürosu

Trafik Sigortası Türleri ve Teminatları

14/07/2022
Trafik sigortası türleri ve teminatları

Trafik Sigortası Türleri ve Teminatları kazalarda meydana gelen zararları karşılamayı amaçlamaktadır. Trafik sigortası yaptırmak kanuni bir zorunluluktur. Sigorta maddi hasarlardan sorumludur.

Meydana gelen trafik kazaları sonrasında maddi ve manevi destek için öncelikle sigorta devreye girmektedir. Trafik kazalarında ilk devreye giren zorunlu mali mesuliyet sigortasıdır. Trafik sigortası türleri arasında en çok kullanılan ve zararları karşılaması için zorunlu tutulmuştur.

Zorunlu trafik sigortasının yanında hayat sigortası, ferdi kaza sigortası, koltuk sigortası, gibi bir çok sigorta teminatı bulunmaktadır. Kaza sonrasında herhangi bir sigorta olmadığı tespit edilirse, bedeni zarar ve ölüm durumlarında güvence hesabı devreye girmektedir.

Günümüzde yaşanan trafik kazaları sonucunda yaşanan sorunların çözüme ulaşması ile masrafların en aza indirilmesi konusunda trafik sigortası türleri ve teminatları hakkında detaylı bilgilere ulaşmak gerekmektedir. Böylece istenmeyen sorunların önüne geçmek ve kaza sonrası mağdur olmamak için bu bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır.

Sigorta Nedir?

Kişilerin karşılayabilecekleri zarara ve gelir kaybına neden olan olayların ekonomik sonuçlarından kendilerini korumak adına risklerini belli bir prim karşılığında transfer eme sistemine sigorta denilmektedir. Bu sistem sayesinde kişiler, karşı karşıya bulundukları tehlikelerin neden olabileceği para ile ölçülebilen zararlarını küçük oranlarda ödedikleri primler karşılığında teminat altına almaktadır. Sigortanın asıl amacı kişilerin uğradığı zarardan ekonomik bakımdan olumsuz yönde etkilenmemesini sağlamaktadır.

Sigorta Türleri Nelerdir?

Beklenmeyen risklere karşı önceden ödenen prim karşılığında olası risklerin sigorta şirketine transferini kapsayan iki taraflı sözleşme olan sigorta insanların hayatlarında çok önemli bir yere sahip olmaktadır. Hayat ve hayat dışı sigortalar olmak üzere iki ana gruba ayrılan sigorta türleri bulunmaktadır. Hayat dışı sigortalar başlıca farklı branşlarda hizmet vermektedir. Bunlar;

Yangın Sigortaları: Kişinin sahip olduğu konut, iş yeri ve muhteviyatı adına düzenlenen Doğal Afetleri de içeren poliçelerdir.

Oto Kaza Sigortaları: Karayolunda kullanılabilen motorlu ya da motorsuz taşıtların uğrayacağı maddi zararları karşılayan sigorta türü olmaktadır.

Oto Sorumluluk Sigortaları: Motorlu aracın işletilmesi sırasında bir kimsenin ölümüne ya da yaralanmasına ve bir şeyin zarara uğramasına neden olmasından dolayı işletene düşen hukuki sorunlulukları tazmin etmektedir.

Sorumluluk Sigortaları: Özel ve tüzel kişilerin 3. kişilere kendileri ile bir sözleşme akdi bulunan kimselere vereceği maddi ya da bedeni zararlardan arıza, bozulma hasarlarını temin etmektedir.

Ferdi Kaza Sigortaları: Ani ve harici bir olayın etkisi ile sigortalı olan kişinin iradesi dışında vefatı ya da sakat kalması hallerini temin etmektedir.

>İlgili İçerik: Ehliyetsiz Trafik Kazası <

Trafik Sigortası Neleri Kapsar?

Trafik sigortasında sigortayı yaptıran araç sahibi, karşı araç ve sahipleri karşılaştıkları risklere karşı güvence altına alınmaktadır. Bu sigorta sayesinde suçlu taraf sizin olması durumunda hasar sonucu meydana gelen masrafları ödemek zorunda kalmazsınız. Trafik sigortasının prim ve teminatları Hazine Müsteşarlığı tarafından standart olarak belirlenmektedir. Fakat primlerin ödeme ve fiyat koşulları belirlenirken farklı değişkenler göz önüne alınmaktadır. Trafik sigorta poliçesi süresi 1 yıl olmaktadır. Bu süre dolmadan sigorta poliçesinin yenilenmesi gerekmektedir. Yenilenmemesi durumunda araç trafikten men edilir. Trafik sigortasının kapsadıkları şunlardır;

• Bir kazada meydana gelen zararın önüne geçilmesi ya da azaltılması amacı ile sigorta sahibinin üstlendiği zorunlu harcamalar teminat limitleri dahilinde sigorta şirketi tarafından karşılanır.

• Hak sahibi kişinin ortaya çıkan değer kaybı dahil olmak üzere uğradığı maddi zararlar sigorta eksperinin tespiti sonucunda sigorta şirketi tarafından karşılanmaktadır.

• 3. kişinin ölümü nedeni ile ölenin desteğinden yoksun kalacak yakınlarının destekten yoksun kalma tazminatı zararlarını karşılamak ile yükümlü olmaktadır.

>İlgili İçerik: Trafik Kazası Avukatı <

avukata danisin

Zorunlu Trafik Sigortası

Trafik sigortası primleri Hazine Müsteşarlığı tarafından yıllık olarak belirlenmektedir. Ödenecek prim tutarının hesaplamasında bazı durumlara göre değişkenler göz ününde bulundurulmaktadır. Bunlar;

• Aracın kullanım amacı,

• Aracın marka ve model özellikleri,

• İl trafik yoğunluğu,

• Aracın bir önceki yıl hasarsızlık notu,

• Sigorta yapılacak yıl için belirlenen prim tutarı,

Primleri birbirinden ayıran temel fark hasarsızlık indirimlerinden meydana gelmektedir.

>İlgili İçerik: Trafik Kazası Sonrası Sigortadan Para Alma <

Trafik Sigortası Türleri Nelerdir?

Trafiğe çıkan araçlar için bir çok sigorta teminat türü vardır. Bunlardan en bilineni ve yaygın olanı bütün araçların yaptırmasının yasal bir zorunluluk olduğu “zorunlu trafik sigortası” dır. Otobüs kazası tazminatında kullanılan ferdi koltuk sigortası da oldukça yaygın ve zorunludur.

Trafik Sigortası Primleri

Trafik sigortası fiyatları her yıl Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlenmektedir. Ödenmesi gereken prim tutarı farklı durumlara göre değişiklikler göstermektedir. Primler arasında yer alan temel fark hasarsızlık indirimlerinden meydana gelmektedir. Şayet aracınız ile bir önceki yıl her hangi bir kaza yapılmamış ise poliçe fiyatlarında indirim olmaktadır. Ancak bir kaza olmuş ise ve bu kazada araç sahibi hatalıysa hasarsızlık indirimi tanımlanmayacaktır.

>İlgili İçerik: Trafik Sigortası Teminat Limitleri <

Trafik sigortası teminatları her araç için aynı niteliklerden oluşmaktadır. Teminat limitleri araçtan araca farklılık göstermektedir. Kişi bazında ya da kaza bazında vefat ve tedavi teminatı olarak belirlenmektedir. Araç ve kaza bazında ise maddi hasarlar karşı tarafın zararları poliçe limitleri dahilinde karşılanabilmektedir.

0 0 votes
İçerik Puanı